Leg- og læringsmuren - juni 2020

Leg- og læringsmuren - juli 2020

LEG- og LÆRINGSMUREN

I GASmuseets historiske udstillinger og i ScienceUNIVERSET med energiforsøg, energispil, leg og læring kan man opleve historien med alle sanser.

I udstillingerne er der fokus på energiens betydning for vores dagligliv, og man kan få indblik i, hvor vores energi skal komme fra i fremtiden samt energiens betydning for vores miljø og klima. GASmuseet har således fokus på legende og lærende aktiviteter i udstillingerne og ikke mindst på ’hands-on’ aktiviteter i scienceUNIVERSET.

Den linje, som vi har etableret i udstillingerne og i ScienceUNIVERSET med fokus på forsøg og aktiviteter, leg og læring, vil vi gerne fortsætte udenfor i gårdrummet, hvor der fra juli 2020 er en hel mur, der kan bruges til leg og læring for børnehaver, skoler og familier, det kan være før eller efter et besøg på GASmuseet. Det nye gårdrum med energimuren vil være et besøg værd i sig selv. 'Energimuren' vil give mulighed for fælles aktiviteter og oplevelser uanset om man besøger GASmuseet eller ej.

Leg - og læringsmuren er støttet af LAG Himmerland. Formålet med projektet er at skabe et særligt lege-læringsrum, der skaber fællesskaber for børnehaver, skoler og familier. Projektet rummer muligheder for både børn og voksne. Målet er at skabe gode rammer for borgere og turister i området.

Udover Lag Himmerland er projektet støttet af Jutlander Bank Fonden, Nordea, Region Nordjylland, Mariagerfjord Kommune.

Galleri